AcasăDezvaluiriAncheteCosmarul lui Becali se intoarce!

Cosmarul lui Becali se intoarce!

Pe cand era pe culmile gloriei, Gigi Becali declara ca, de departe, cel mai mare cosmar al sau este generalul Catalin Zisu, cel care, daca ar putea, i-ar trage un glont in cap. Este vorba despre fostul sef al logisticii Armatei Romane si omul care, alaturi de un grup de alti generali influenti din MApN, au incercat sa-i ia inapoi latifundiarului clubul de fotbal Steaua Bucuresti.

Gigi Becali isi leaga renumele de cel al clubului Steaua

Dupa un timp de la primele confruntari, patronul stelist exulta odata cu inlocuirea lui Zisu din fruntea uneia dintre cele mai influente structuri din cadrul MApN, Comandamentul Logistic Intrunit, decretand ca nu au cum sa-l faca pe el niste „generali pensionari”. Iata insa ca, dupa atata amar de vreme, cosmarul lui Becali pare sa se intoarca. MApN  tocmai a castigat din nou marca  „Steaua Bucuresti”, in timp ce „pensionarul” Zisu este pe cai mari, acesta aflandu-se in carti ca, dupa alegerile din noiembrie, sa preia fie conducerea SPP, fie pe cea a Statului Major General al Armatei Romane. Mai mult, dupa cum sustin sursele noastre, generalii vor cere redeschiderea dosarului privind posibila privatizare frauduloasa a Stelei, planuind deja un veritabil „blitzkrieg” pentru preluarea celui mai titrat club din istoria tarii.

„Scheletul” lui Morar

In anul 2008, Directia Nationala Anticoruptie, aflata la acea vreme sub conducerea fostului procuror sef Daniel Morar, incepea sa se ocupe tot mai serios de cazul preluarii clubului de fotbal Steaua Bucuresti de catre omul de afaceri Gigi Becali.

Ancheta parea sa avanseze in ritm rapid, mai ales ca MApN nu doar ca nu a incercat sa impiedice acest demers, dar chiar a facut eforturi considerabile pentru a pune la dispozitia procurorilor toata documentatia necesara. Atitudine usor de inteles, de altfel, din moment ce generalul Catalin Zisu nu facuse deloc un secret ca, impreuna cu alti colegi de la conducerea MApN, vor face orice pentru preluarea Stelei inapoi la Armata. Asa ca se preconiza tot mai mult ca se va ajunge si la o acuza oficiala de „privatizare frauduloasa” a clubului, numai ca ancheta a incetat brusc. Iar dosarul a fost catalogat, de catre cunoscatorii sistemului, drept unul dintre „scheletii” lasati in sertare de catre Daniel Morar, pentru a mai vedea cum evolueaza lucrurile.

Intendenta revine in forta

Generalul Catalin Zisu nu renunta la incercarea de a aduce Steaua inapoi la MApN

Iar Gigi Becali a putut sa rasufle usurat, mai ales ca si „steaua” profesionala a dusmanului sau de moarte, generalul Zisu, incepuse sa apuna vertiginos. Acesta a  pierdut conducerea „intendentei” Armatei si, chiar daca pentru sase luni a fost presedinte cu rang de secretar de stat al Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat si Probleme Sociale, a fost apoi inlocuit si din aceasta functie. Insa, odata cu intarirea rolului UNPR in actuala coalitie guvernamentala, se pare ca generalul Zisu s-ar putea intoarce pe cai mari, acesta fiind considerat unul dintre posibilii inlocuitori ai lui Lucian Pahontu la conducerea SPP. Ce-i drept, se pare ca generalul Zisu joaca la doua capete, acesta vizand si conducerea Statului Major General din cadrul MApN. Oricum, cert este ca rivalul lui Gigi Becali se repozitioneaza in forta pe scena politica, iar acest lucru nu poate decat sa-i dea frisoane actualului detinut de la Poarta Alba.

Se redeschide dosarul

Dupa cum sustin sursele noastre, grupul generalilor care nu s-au impacat niciodata cu pierderea „perlei” proprietatilor MApN vrea sa profite acum din plin de situatia actuala, deloc de invidiat, a lui Gigi Becali, pentru a recupera ceea ce ei considera ca intrase in posesia latifundiarului din Pipera printr-o frauda de proportii.

Stadionul Ghencea va fi refacut cu bani guvernamentali

Iar acuzele oficiale pe care se poate redeschide dosarul de la DNA se refera la punerea in aplicare a unei scheme financiare cu imprumuturi in loc de investitii, totul in vederea falimentarii fortate a clubului de fotbal Steaua Bucuresti si preluarii acestuia, pe mai nimic, de catre „creditorul” Gigi Becali. Care, la randul sau, a sustinut intotdeauna ca a bagat o groaza de bani intr-un club in care, daca nu investea, ar fi fost lasat de generalii respectivi sa se scufunde in anonimat. Insa cum actele contabile din acea vreme s-au pastrat, cel putin in arhiva Clubului Sportiv Steaua, iminenta redeschidere a dosarului ar putea duce la surprize de proportii.

Sprijin guvernamental pentru Steaua

Momentul ales pentru declansarea acestui asalt final pare cum nu se poate mai  potrivit pentru „recuperatorii” de la MApN, mai ales ca Gigi Becali a inceput deja sa fie tot mai puternic contestat pentru ca nu mai baga bani la echipa. In schimb, se pare ca exista chiar un plan de sprijin guvernamental al Stelei, pentru ca acest club de traditie sa reziste financiar la o eventuala despartire de actualul patron. Iar totul va incepe cu modernizarea totala a arenei din Ghencea, cu bani de la buget, pretextul ideal fiind transformarea stadionului in solutia de rezerva pentru organizarea la Bucuresti a unor meciuri din cadrul Campionatului European de fotbal din 2020, desi regulamentele UEFA nu ar permite inlocuirea Arenei Nationale pe genunchi. Asa ca, in conditiile in care, aflat in detentie, lui Gigi Becali ii va fi destul de greu sa riposteze asa cum a facut-o la precedentele tentative de a i se lua clubul, ramane de vazut daca, de aceasta data, generalii MApN vor avea mai multi sorti de izbanda.

[poll id=”851″]

author avatar
Catalin Tache
3.462 afisari

2 COMENTARII

  1. “Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro. Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?”
    DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori? Ar fi interesant si nu numai… „Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca”
    Sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Dorobantu Valentin, Carmen Maria Popescu, Miu Ileana,Liliana Constantinescu,Claudiu Dumitrescu, Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,etc?
    Dar pe unde „zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea „ireprosabila” a susnumitilor in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?

  2. DL. IOAN RUS , NU AUDE , NU VEDE, DAR STIE?
    „O speranţă care să oprească jaful feroviar, să le taie macaroana şmecherilor din minister şi de la cele 18 companii, să tragă pe linie moartă rechinii feroviari şi să redea demnitatea ceferiştilor şi importanţa transportului feroviar, naval, aerian şi terestru. A urmat o serie de vizite pe la companii, scurte declaraţii, câteva accidente feroviare tratate cu amatorism şi un raport de audit incendiar al Curţii de Conturi a României privind guvernarea corporatistă şi achiziţiile publice la nivelul ministerului. Peste 1.300.000 de euro însuşiţi ilegal de către boardurile administrative ale companiiilor şi societăţilor de sub tutela ministerului.
    Nicio reacţie, nici o sancţiune.
    Nimeni nu este tras la răspundere.
    De ce?
    Pentru că la o lună şi ceva de la instalare, Ioan Rus a plecat două săptămâni în concediu, că deh trebuia să se refacă, iar toate problemele ministerului erau sub control.
    A revenit din concediu, dar nimic nu s-a schimbat. Ioan Rus era peste tot, dar nicăieri. Şmecherii zburdă în voie. Gara de Nord este din nou transformată în bazar de mahala, de unde poţi cumpăra chiloţi, icoane, fructe, papuci şi pălării. Trenurile pirat circulă în voie pe calea ferată, făcând concurenţă neloială companiei de stat, dar totul cu acordul tacit al directorilor de la CFR SA şi CFR Călători. Gruia Stoica continuă să facă jocurile la CFR Marfă, iar compania pierde cel mai mare contract în favoarea afaceristului gălăţean. La Tarom, managerul belgian îşi continuă nestingherit opera de distrugere a companiei. Metroul continuă să se zbată cu amatorismul managerial, dar nimeni nu este întrebat de ce s-au tăiat peroanele, iar angajaţii sunt obligaţi să facă curăţenie în locul celor de la firma care încasează o sumă uriaşă pentru salubrizarea staţiilor.
    În continuare, sindicaliştii de la metrou încasează sume uriaşe din închirierea celor peste 5.000 mp de spaţii comerciale. Toţi oamenii susţinuţi şi promovaţi de Silaghi, Mănescu şi Fenechiu sunt în continuare în consiliile de administraţie.
    În plus, în Adunările Generale ale Acţionarilor se află şi acum o mulţime de indivizi care au plecat din minister, dar ei reprezintă în continuare interesele Ministerului Transporturilor.
    Mai mult, Ioan Rus s-a deplasat la Bruxelles însoţit de o persoană promovată şi garantată de PDL pe care Curtea de Conturi a României a identificat-o ca fiind printre principalii vinovaţi de însuşirea ilegală a peste 1.300.000 de euro de către boardurile administrative ale companiilor de sub tutela Ministerului Transporturilor”

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger