AcasăDezvaluiriAncheteDan Sova si „Doi s’ un sfert”, recuperari in stil mafiot pentru...

Dan Sova si „Doi s’ un sfert”, recuperari in stil mafiot pentru Gruia Stoica

Lupta pentru miliardele de euro alocate de Comisia Europeana pentru refacerea si dezvoltarea infrastructurii din domeniul transporturilor capata deja nuante interlope. Pentru ca, mai nou, au iesit la iveala, in afara de obisnuitele epurari politice care au loc odata cu schimbarea conducerii unui minister, si „maziliri” ale unor inalti demnitari care nu au cedat santajului la care au fost supusi.

Dan Sova este sfatuit de oamenii lui Gelu Oltean

Cel putin asa reiese din informatiile intrate in posesia organelor abilitate, care urmaresc cu maxim interes formarea si dezvoltarea la varful Ministerului Transporturilor a unei grupari transpolitice care actioneaza sub obladuirea lui Dan Sova si sub stricta coordonare a agentilor DGIPI, infiltrati masiv pana la cele mai inalte foruri de conducere. Iar anchetatorii verifica acum comiterea unei posibile infractiuni de santaj impotriva unui secretar de stat, care a fost amenintat ca „zboara” din functie daca nu ii da afaceristului Gruia Stoica cei 10 milioane de euro care fusesera depusi drept garantie pentru privatizarea CFR Marfa, dar care se aflau in custodia DIICOT.

Suport logistic

Surse apropiate celor care ancheteaza „asaltul” asupra bugetului Ministerului Transporturilor de catre cohorta de consilieri personali care i-au fost bagati pe gat lui Dan Sova la recomandarile calduroase a lui Gelu Oltean sustin ca fostul secretar de stat Nicusor Buica ar fi fost victima unor presiuni psihice extreme, pentru a-l influenta pe acesta sa-si puna semnatura pe un document ilegal.

Este vorba despre girarea de catre acesta a returnarii garantiei de 10 milioane euro catre Gruia Stoica. Care, in incercarea disperata de a-si recupera banii care fusesera blocati in conturi de catre procurorii DIICOT, a fost sprijinit de mai multi sefi din MT, printre care si unii dintre consilierii personali ai lui Dan Sova.

Gelu Oltean
Mai mult, se pare ca acest demers ar fi beneficiat si de „suportul logistic” al unor ofiteri acoperiti ai controversatului serviciu secret „Doi s’ un sfert”, care au livrat „munitia” pentru incercarea de santaj efectuata asupra demnitarilor presati sa-si riste propria libertate pentru ca „miliardarul din Toflea” sa-si recupereze banii. Ceea ce, de altfel, a si reusit in cele din urma, dar de-abia dupa ce fostul secretar de stat Nicusor Buica, cel care ar fi refuzat sa semneze documentul respectiv, a fost schimbat intempestiv din functie la ordinul lui Dan Sova.

 

Opt milioane storsi de la RAR

Iar printre consilierii care au intrat in vizorul anchetatorilor pentru modul „baietesc” in care incearca sa regleze conflictele cu ceilalti sefi din Ministerul Transporturilor se numara si George Buruiana. Care, insa, in urma dezvaluirilor din „National” privind „bubele” de la dosar, a fost retras imediat de Dan Sova pe linie moarta. Astfel ca misiunea de a realiza, cu japca, unirea ilegala a trei mari institutii (Autoritatea Rutiera Romana, Registrul Auto Roman si Inspectoratul de Stat pentru Controlul Traficului Rutier) a fost preluata de seful Corpului de control, Adrian Nicusor Nica.

 

Secretarul de stat Nicusor Buica a platit cu functia ca nu a vrut sa gireze tranzactia cu Gruia Stoica

Numai ca, din perioada in care era functionar public cu puternice influente la varful Fiscului, acesta s-a ales nu doar cu un dosar de incompatibilitate din partea ANI, dar si cu o „codita” privind implicarea sa in niscaiva returnari ilegale de TVA. Asa ca, nevrand sa riste prea mult, tinand cont de „pacatele tineretii”, Nica l-a lasat sa forteze acapararea cu forta a RAR, unul dintre cei mai mari contribuabili romani, lui Florin Buzatu, angajat al CNADNR si proaspat consilier personal al lui Dan Sova.

 

Gruia Stoica

Insa, deranjati de seria de dezvaluiri din „National”, gruparea consilierilor a amanat planul de unire ilegala, exercitand in schimb presiuni la limita santajului pentru ca nu mai putin de opt milioane de euro din bugetul RAR sa fie transferate in cel al ISCTR, structura aflata sub controlul lor direct.

author avatar
Catalin Tache
4.770 afisari

1 COMENTARIU

  1. DACA FURA DIRECTORUL “SMART” DE CE SA NU FURAM SI NOI NASII?
    JALE MARE LA CFR CALATORI, DIRECTOAREA DE ACHIZITII IN “TOTALITATE LEGALE” ASCUNDE DOSARE DE ACHIZITII DE CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI?
    Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap ?
    “Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat.
    De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles.
    Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
    Dupa mine, potopul!
    Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se calauzeste Valentin Dorobantu.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger