AcasăDezvaluiriAncheteDragnea, platit cu greutatea lui in aur ca sa le deschida chinezilor...

Dragnea, platit cu greutatea lui in aur ca sa le deschida chinezilor calea ferata catre Europa

Cu o repeziciune uluitoare, altfel molcomul politician Liviu Dragnea a preluat cu japca fraiele negocierilor care urmau sa fie purtate de expertii romani si cei chinezi cu privire la gasirea de solutii tehnice pentru punerea in practica a acordului cadru de colaborare economica semnat intre cele doua tari la Forumul de la Bucuresti.

Liviu Dragnea a condus delegatia romana la Beijing

Numai ca vicepremierul roman a clonat pur si simplu delegatia de specialisti care trebuia sa ajunga in China si, in fruntea mai multor oameni de-ai sai de incredere, a furat startul, poposind chiar el la Beijing. Unde a batut palma intr-un timp record, prioritatea absoluta stabilita sub pretextul atragerii de investitii chineze in Romania fiind construirea unei linii rapide de cale ferata intre Bucuresti si Constanta. Numai ca acest proiect, care la prima vedere poate parea un important succes diplomatic repurtat de Dragnea, ascunde mai multe mistere, el fiind catalogat de catre structurile abilitate de informatii un adevarat atentat la siguranta nationala.

Cinci miliarde de dolari

Autostrada Soarelui, cea mai folosita ruta catre Constanta

La atat este estimata suma necesara constructiei unei cai ferate rapide care sa lege Bucurestiul de Constanta. O suma uriasa, ce-i drept, care va fi pusa la dispozitie de catre partea chineza. De altfel, acesta a si fost principalul – si, de fapt, singurul – argument cu care Liviu Dragnea s-a impaunat in fata camerelor de filmat cu privire la succesul misiunii sale economice la Beijing. Numai ca, dupa cum sustin sursele noastre, vicepremierul nu a binevoit sa-i informeze pe contribuabilii romani ­– care tot ei vor returna o buna parte a creditului acordat de catre chinezi si care urmeaza sa fie garantat de catre Guvernul Romaniei ­– si cu privire la alte puncte esential mai sensibile ale intelegerii lui secrete de la Beijing. Astfel, conform unui raport secret prin care au fost informate diverse institutii ale statului cu abilitati in domeniul sigurantei nationale, chinezii vor sa recupereze musai patru miliarde din cele cinci, in mod direct, prin aparatura si echipamentele pe care le vor livra, ca si cu cheltuielile cu personalul care va fi detasat in Romania. Ce-i drept, cheltuirea restului de un miliard va ramane la latitudinea partii romane, ceea ce nu este chiar un maruntis, fie si pentru unul ca vicepremierul Liviu Dragnea, cel care va coordona derularea proiectului.

Cu orice pret

Pe calea ferata abia reabilitata trenurile vor putea merge cu 165 km/h

Mai mult, dupa cum sustin cei care monitorizeaza atent avansarea rapida a „intelegerii secrete”, chinezii chiar au toate motivele sa-l cumpere pe vicepremierul roman cu greutatea lui in aur asa cum, mai in gluma, mai in serios, a afirmat chiar unul dintre oficialii de la Beijing. Si asta pentru ca miza pentru construirea liniei feroviare rapide este una uriasa, cel putin pentru partea chineza. Care, in ciuda eforturilor financiare depuse in ultima vreme, nu a reusit sa sparga blocada impusa de guvernele tarilor din UE. Care au reusit in permanenta sa bareze atacurile economice ale Beijingului prin impunerea, la licitatiile la care firmele chinezesti au fost admise, a obligatiei de a avea experienta de cel putin trei ani in cadrul Uniunii Europene. Iar un plan indraznet al guvernului chinez prevede „cucerirea” cailor ferate din mai multe tari din Uniunea Europeana, in frunte cu Franta, Italia, Belgia si Olanda. Si chiar daca au participat la licitatiile de reconstructie a unor cai ferate cu oferte la jumatatea celor din partea altor concurenti occidentali, chinezii au pierdut de fiecare data. Asa ca sunt decisi sa-si faca rost cu orice pret de „experienta”necesara, iar Guvernul Romaniei, prin receptivul vicepremier Liviu Dragnea, s-a dovedit pana acum singurul interlocutor abordabil in acest sens.

Triplare absurda

Construirea unei linii rapide suspendate va umfla exagerat pretul unei calatorii

Daca situatia o va impune si tratativele vor deveni ingrijorator de avansate, nu se exlude nici denuntarea in cadrul CSAT  a „intelegerii secrete” si, mai ales, a absurditatii, din punct de vedere economic, a construirii unei astfel de cai ferate. In primul rand pentru ca Bucurestiul si Constanta nu sunt legate doar de o autostrada rutiera, dar si de o cale ferata nou construita, care a intrat deja in fazele finale de testare si unde, peste doar cateva luni de zile, trenurile vor putea circula cu o viteza de165 kilometri pe ora! Iar constructia unei noi linii, de la zero, chiar lipita de cea la care s-a muncit cinci ani de zile si s-au cheltuit sume uriase reprezinta o triplare absurda a cailor de comunicare deja existente.

Liviu Dragnea

Mai mult, de frica hotilor care oricum fac legea si in prezent, noua cale ferata ar urma sa fie una suspendata, pe cea mai mare portiune a sa. Asa ca pretul estimativ al unei calatorii ar urma sa bata undeva inspre o suta de euro! Si, mare atentie, caietul tehnic al unei astfel de cai ferate exclude din start orice transport de marfa, asa ca o eventuala legatura cu Portul Constanta este doar o gogorita. Si atunci, din punct de vedere economic, este clar ca „linia rapida” chinezeasca nu poate fi rentabila decat, eventual, pentru singurul sustinator fanatic al acesteia, Liviu Dragnea…

author avatar
Catalin Tache
3.488 afisari

2 COMENTARII

  1. RUSINE MARE !!!
    Dupa greva regizata de sindicate, Valentin Dorobantu negociaza Contractul Colectiv de Munca cu liderii acestor sindicate, la restaurant?
    Directoarea de achizitii “in totalitate legale” Carmen Maria Popescu inca mai trage sforile?
    DACA FURA DIRECTORUL “SMART” DE CE SA NU FURAM SI NOI NASII?
    MAFIA DE LA CFR CALATORI?
    Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap in continuare ?
    “Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat. De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles. Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
    Dupa mine, potopul!
    Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori. Astfel, in doar cateva luni, a desfiintat sute de trenuri .
    Acum, s-ar putea crede ca poate lucrurile nu mergeau bine si atunci seful a fost nevoit sa ia masuri drastice… Numai ca aceleasi rute, care au fost apoi cedate operatorilor privati, produc bani frumosi pentru acestia. Totul a fost posibil prin punerea celor mai rentabile curse la ore total nepotrivite si umflarea preturilor biletelor, astfel ca, in scurt timp, calatorii au disparut cu totul din trenurile companiei de stat.
    In schimb, la organizarea licitatiilor intervalului orar, firmele de casa ale „caracatitei Fenechiu” au primit cele mai bune ore.”
    Carcotasii spun ca aceasta “caracatita” are azi alt nume…Nu este greu de ghicit.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger