AcasăDezvaluiriAncheteLista cu acoperitii „Doi s’un sfert” din ministere!

Lista cu acoperitii „Doi s’un sfert” din ministere!

Ce-i drept, in ultima vreme, marea majoritate a ofiterilor Directiei de Informatii si Protectie Interna isi vad cu seriozitate strict de fisa postului si acest lucru se vede in explozia dosarelor rezolvate de catre procurori cu ajutorul „ponturilor” date de catre cei de la „Doi s’ un sfert”. Pentru ca, nu-i asa, munca de strangere a informatiilor de pe teren, mai ales din sanul lumii interlope, trebuie sa ramana „Biblia” tuturor „acoperitilor” de la serviciul secret al Internelor.

Lui Gelu Oltean ii face cu ochiul Aeroportul Otopeni

Numai ca, din pacate, nu au disparut toate reminiscentele din trecut, de pe vremurile cand structura era condusa de chestori ca Gelu Olteanu si Nelu Zarnica si, dupa cum „National” a dezvaluit in exclusivitate, se muncea mai mult „pe persoana fizica” la „Doi s’un sfert”. De altfel, procurorii anticoruptie au si avut serios de lucru cu anchetele in care ofiteri DIPI erau folositi pentru cu totul alte scopuri decat cele legale.

Gelu Oltean

Iar dosarul „Barlogul Lupilor” nu este inchis nici acum, oricat si-ar face unii iluzii ca, gata, au scapat de aceasta „coada”. Iata insa ca in unele ministere cei infiltrati pe timpuri de DIPI sunt atat de multi incat, acum, se incearca identificarea acoperitilor si trecerea lor pe niste liste, pentru a se putea verifica daca acestia mai actioneaza sau nu ca „detasati” ori au aderat la alte „fratii” paralele.

Au capusat Transporturile

Iar dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, cea mai batatoare la ochi este situatia de la Ministerul Transporturilor, care a fost pur si simplu „capusat” de „acoperitii” infiltrati de Gelu Oltean inca de pe vremea cand Dan Sova a fost pur si simplu facut „magarusul” de aceste grupari. Pentru ca se spunea ca generalul Virgil Ardelean ar fi fost foarte interesat pe atunci de „bucataria interna” a unui minister care avea prevazut un buget imens pentru infrastructura, asa ca Dan Sova a aflat si el pana la urma ca este inconjurat de tot felul de „pui de Vulpe”. Iar orgolios cum era, pentru a scapa de acestia, a apelat la alti sfatuitori care sa-i curete „vizuina”.

Ministerul Transporturilor geme de „acoperiti” inca de pe vremea lui Virgil Ardelean

Numai ca se pare ca a sarit din lat in put, „salvatorii” fiind veniti tot pe aceeasi filiera, numai ca erau mai scumpi! Oricum, uite  ca desi la conducerea Transporturilor s-au perindat pana acum deja mai multi „mutulache” pe post de ministri, sforile sunt trase aici tot de catre vechea garda din DIPI. Care, dupa cum se observa tot mai pregnant in ultima vreme, nu doar ca nu s-a predat dupa ce a fost destructurata in mare parte de catre anchetele Directiei Nationale Anticoruptie, dar scot acum tot mai multi coltii, fiind pe cale sa acapareze noi zone strategice, in principal din Ministerul Transporturilor. Unde se trag unii pe altii, desi „organigrama” oricum gemea de oamenii ramasi loiali lui Gelu Oltean si influentilor sai protectori.

Isi fac „cuib” la Otopeni

Dupa cum sustin sursele noastre, fosti sefi ai „Doi s’un sfert”, acuzati de catre procurorii anticoruptie de o puzderie de infractiuni, de la scurgeri de informatii si organizarea de „filaj paralel” la adresa anchetatorilor DNA si pana la cheltuirea fondului operativ pentru plata „turnatorilor” nu ar fi deloc straini de ultimele jocuri de culise care sunt pe cale sa bulverseze Ministerul Transporturilor. Mai ales domeniul aviatic, pentru ca Gelu Oltean ar cam vrea sa-si ia zborul din Italia direct spre Aeroportul Otopeni. Asta daca, bineinteles, reuseste sa-si infiltreze inainte „sageata” Nelu Zarnica. Pentru ca, surprinzator, sunt inca multi care musca ca fraierii „momeala” rupturii care chipurile s-ar fi produs intre cei doi chestori. Varianta servita cu „desertul” ca Nelu Zarnica s-ar fi opus de fapt multora dintre ordinele „pe persoana fizica” date de catre Oltean si, mai mult chiar, ar fi schimbat total macazul dupa exilarea acestuia in Italia si preluarea sefiei structurii de catre naivul Nicolae Gheorghe. Cert este ca Zarnica, suspectat de „tocarea” fondurilor operative pe tot felul de cheltuieli muieresti, cam da tarcoale Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, una mai mult decat profitabila si aflata in plina expansiune. Iar astfel l-ar putea trage dupa el si pe Gelu Oltean, care da semne ca nu mai suporta sa faca multa vreme naveta Bucuresti- Roma.

Se prinde si „pompierul”?

Iar daca Zarnica s-ar baga „pe persoana fizica” in schema, tragand de timp sa vada cum se finalizeaza ancheta DNA in ceea ce il priveste, Gelu Oltean probabil ca ar opta pentru o „detasare”, cu toate ca este greu de crezut ca i s-ar mai putea aviza „repatrierea”, la cate dosare are in spate. Numai ca, mai in gluma, mai in serios, cuplul Zarnica- Oltean, oricat de redutabil ar parea, ar trebui sa-l infrunte pe vajnicul pompier Adrian Niculae. Cel care, dupa o experienta de 17 ani la „sereleul” SC Complet Serv& Consulting a ajuns sa se ocupe de siguranta zborurilor la cea mai mare companie romaneasca de transport aerian. Si are, la randul sau, ambitii mari in aceasta zona. Asa ca ramane o confruntare de urmarit, mai ales ca si „concurenta” vechilor sefi ai DIPI se impauneaza cu sprijinul unei grupari dintr-o alta structura, cu doar trei initiale! Asta daca nu cumva ultimele miscari din zona nu fac decat sa „inchida cercul” si sa aflam cu stupoare ca, totusi, influenta „puilor de Vulpe” este inca mult mai mare decat isi inchipuie unii, folosind acum „stranieri” pe care sa-i implementeze in zonele pe care le vizeaza.

Insa planurile le-ar putea fi stricate pe ultima suta de metri de faptul ca, de exemplu, lista cu „acoperitii” de la Transporturi este deja cam gata, lucrandu-se in prezent la ultimele retusuri pentru forma sa finala…

author avatar
Catalin Tache
5.829 afisari

1 COMENTARIU

  1. ALOOOO , DNA, DIICOT …
    Trioul Dorobantu Valentin , Secara Vasile, Szentes Iosif si afacerile “in totalitate legale” de la CFR Calatori ???
    Prin anul 2013 actualul puscarias Fenechiu il numea pe actualul penal Dorobantu manager general la CFR Calatori Bucuresti si din acest moment incepe dezastrul pentru societate si angajatii acesteia !!!
    „Schema falimentarii fortate a CFR Calatori, prin care cele mai bune rute aflate de ani de zile in portofoliul CFR Calatori au fost abandonate pentru a putea fi preluate din mers de catre unii operatori privati.
    Care au impuscat astfel doi iepuri dintr-o lovitura, pe langa cursele oricum extrem de profitabile, ei devenind automat si beneficiarii generoaselor subventii acordate de catre Ministerul Transporturilor pentru segmentul feroviar. Insa concomitent cu aplicarea acestei strategii, managerul Valentin Dorobantu nu s-a sfiit sa acorde si direct catre clientii politici sume uriase de bani din bugetul public.
    DNA confirma: record absolut Concurenta in domeniu este una acerba, din moment ce sifonarea banilor de la buget a ajuns in Romania zilelor noastre un adevarat sport national. Iata insa ca procurorii anticoruptie sunt pe cale sa confirme ca managerul de la CFR Calatori a reusit un adevarat record absolut, greu de egalat pana si de ceilalti colegi din „caracatita Fenechiu”
    Iar ancheta privind acordarea contractelor de catre Valentin Dorobantu este de-abia la inceput, astfel ca performanta poate fi chiar mult mai mare.
    Deocamdata se verifica un lot de 152 de contracte semnate de catre managerul CFR Calatori si prin care compania de stat s-a obligat la plati consistente aproape exclusiv pentru unul si acelasi beneficiar. Iar dintre cele 152 de contracte doar unul singur a fost acordat prin organizarea unei licitatii cum scrie la carte! Negociere fara publicare Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa.
    Conform informatiilor intrate in posesia noastra, din cele 152 de contracte, unul singur a fost acordat prin organizarea unei licitatii cum scrie la carte!
    Negociere fara publicare Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa. Conform informatiilor intrate in posesia noastra, din cele 152 de contracte, unul singur a fost adjudecat prin licitatie publica. Alte 73 de contracte au fost acordate prin negociere cu publicare, in timp ce nu mai putin de 78 de contracte, in valoare de zeci de milioane de euro, au fost atribuite de catre Dorobantu prin negociere fara publicare, la care s-a participat aproape de fiecare data cate un singur ofertant. Unul si acelasi, bineinteles. Primele 70 milioane de euro Pentru a le fi mai usor, anchetatorii au impartit cele 152 de contracte in trei loturi. Iar in ce priveste primele 49 de contracte acordate, au descoperit ca suma totala astfel unidirectionata de catre Valentin Dorobantu se ridica la peste 70 milioane de euro! In conditiile in care CFR Calatori a fost adusa in pragul falimentului, mii de salariati riscand concedierea. Din aceasta suma, peste 50 de milioane au fost alocati pentru reparatii, procurorii incercand acum sa afle daca acestea au si avut loc in realitate sau nu. Iar nu mai putin de 1,5 milioane euro au fost dati de Dorobantu pe… curatenie.
    A intrat cu bocancii in buget Grav este si faptul ca multe dintre contractele suspecte nu au fost acordate pentru un singur an, ci pe cate patru ani, astfel ca bugetul companiei de stat va mai fi jumulit mult timp de acum inainte.
    Vom reveni cu amanunte incendiare atat despre firmele „norocoase” care au negociat direct cu Dorobantu, cat si cu exemple halucinante despre cum au fost cheltuiti banii publici.
    Este suficient sa amintim doar ca managerul CFR Calatori a cumparat direct de la firma Comixta din Sibiu bocanci de… 370.000 euro plus suplimentari ale contractelor de achizitii dupa bunul plac cu zeci de milioane de euro”
    Si toate cele de mai sus se intamplau in timp ce acelasi Dorobantu Valentin a suspendat contractul de munca al aproximativ 14 000 de angajati timp de 8 zile pentru fiecare dintre acestia, in anul 2013, motivand lipsa acuta de fonduri , bineinteles cu acordul tacit al ministrului de atunci… Fenechiu ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger