AcasăDezvaluiriAncheteRaed Arafat, luat de procurori cu Ambulanta!

Raed Arafat, luat de procurori cu Ambulanta!

Dupa ce „National” a dezvaluit  modul in care aproximativ 1.300 de ambulante au fost achizitionate de la „Regele Salvarilor”, afaceristul clujean Dan Vasile Gorgan, noi amanunte incendiare ies la iveala in legatura cu acest dosar in care itele duc direct la prietenul de-o viata al patronului Deltamed SRL, nimeni altul decat „parintele SMURD”, Raed Arafat.

Naţional a dezvălui ancheta privind achiziţia de ambulanţe

Iar daca pana acum actualul secretar de stat de la Ministerul de Interne s-a strecurat printre furcile caudine ale controalelor si anchetelor derulate cu privire la cererea doctorului Raed Arafat, pe cand se afla la conducerea Ministerului Sanatatii, ca statul sa-i plateasca mai multi bani, retroactiv, fostului sau coleg din studentie, de aceasta data lucrurile par sa se complice si mai mult. Iar ancheta se poate redeschide spectaculos, dupa ce s-a facut un mic studiu de piata, care a scos la iveala o anomalie care nu poate fi explicata nici prin regulile economiei, sfidand de-a dreptul cele mai elementare calcule matematice.

Discount pe invers

Lui Raed Arafat nu-i ies deloc calculele de la licitaţii

Statul roman, prin Ministerul Sanatatii, reprezentat in negocieri de catre doctorul Raed Arafat, a cumparat loturi de cateva sute de ambulante de la firma clujeana Deltamed SRL. Astfel ca numarul total de „Salvari” vandute statului de catre Dan Vasile Gorgan a ajuns undeva la 1.300 de bucati. Ceea ce inseamna, conform teoriilor eeconomice si comerciale, ca ar trebui sa beneficieze de un discount semnificativ. Numai ca, surpriza de proportii, anchetatorii au descoperit ca o unitate medicala privata a cumparat la liber, tot de la Deltamed, o ambulanta de acelasi tip si cu aceleasi dotari ca si cele vandute Minsiterului Sanatatii. Insa pretul cu care a achizitionat entitatea privata ambulanta a fost cu 15 la suta mai mic decat cel oferit de Ministerul Sanatatii! Deci, pretul pentru o singura masina luata de privati a fost esential mai mic decat cel pentru acelasi tip de ambulanta din lotul de peste o mie de bucati luate din bani publici!

A dracu matematica

Deci, pe scurt, Raed Arafat, pe cand era secratar de stat la Minsiterul Sanatatii s-a zbatut cu o incapatanare demna de o cauza mai buna ca sa cumpere pe banda rulanta ambulante tip B4X2 si tip C de la Deltamed SRL. Tinand cont ca aceasta societate apartinea lui Dan Vasile Gorgan, cunoscut drept „prietenul de o viata” a lui Arafat, ai putea crede ca acesta din urma a sperat ca va obtine de la amicul sau o reducere semnificativa, mai ales ca era vorba de bani publici din bugetul si asa vlaguit al Sanatatii. Dar de unde! Dupa cum au descoperit acum cei care incearca sa scoata la iveala toate dedesubturile acestei afaceri, niste privati oarecare au reusit sa scoata tot de la Deltamed-ul lui Gorgan si exact pentru aceleasi tipuri de ambulante preturi cu 15 la suta mai ieftine! Deci, daca cumperi una este mai ieftin decat daca iei 1.300? Pai nu cumva matematica aplicabila achizitiilor realizate in sistemul de sanatate de stat sfideaza logica de a beneficia de preturi competitive si discount pe masura raportat la cantitatea mare de achizitie?

Calitati de medium

Este greu de raspuns la intrebarea de ce statul roman plateste in plus, atunci cand cumpara mai mult. Si la fel de ciudat este de ce acelasi stat roman, reprezentat de Raed Arafat, ca secretar de stat in Ministerul Sanatatii, nu doar ca accepta aceasta anomalie, dar se si ofera sa actualizeze pretul de achizitie in favoarea furnizorului. Care, stranie coincidenta, este bun prieten cu responsabilul care a realizat achizitia. Tot astfel, anchetatorii se pot intreba si ce s-o fi intamplat cu diferenta de pret unitar multiplicata cu numarul mare de ambulante achizitionate. Mai ales ca este vorba, dupa cum sustin sursele noastre, de aceleasi „Salvari” din lotul pregatit pentru Ministerul Sanatatii, care insa, atentie, nu lansase inca oficial procedurile de achizitie. Numai ca insusi patronul Deltamed, Dan Vasile Gorgan, a recunoscut ca stia de ea si ca pregatise deja lotul! Mai stii, o avea calitati de medium prietenul doctorului Raed Arafat, de le nimereste asa de bine la licitatiile organizate de colegul sau din studentie…

[poll id=”978″]

author avatar
Catalin Tache
12.080 afisari

12 COMENTARII

  1. Ca sa comparati ce a cumparat Ministrul Sanatatii cu ce a cumparat firma privata trebuie sa avem listele echipamentelor si specificatiile, sa stim ce echipamente sunt pe fiecare tip de masina si daca intradevar sunt identice si firma privata a cumparat mai ieftin atunci putem pune intrebari. Poate cele de la Ministerul Snatatii sunt pe Mercedes sau VW si cea de la firma privata este pe fiat sau Citroen. Poate defibrilatorul difera si ventilatorul difera, poate nu au doatrile identice…etc. Mai mult, induceti in eroare cititorii zicand ca Arafat a negociat si de fpat el nici nu a fost in comisia de achizitie iar procesul era prin lictatie si nu prin negociere. Cu alte cuvinte, articoul dumeavoastra este cam slab si nu poate fi sustinut!

  2. BIG BROTHER LA RESTAURANTUL CALISE

    La restaurantul Calise de langa UNEFS sunt camere de luat vederi ascunse si se filmeaza totul iar imaginile ajung pe la niste baieti destepti din MAI. Adica filmeaza clientii fara sa-i anunte si in plus imaginile ajung in anumite locuri. Profesori, studenti, deputati, senatori, consilieri, politisti, oameni de afaceri, sportivi, militari si alti demnitari au fost filmati fara stirea lor inca de la intrare in curtea restaurantului.

  3. o stire de 2 lei si fara nici o documentare: cele luate de MS sau MAI au 5 ani garantie (cerinta a UE, atat pentru masini cat si echipamente) iar una privata nu are cerinte decat minimul legal, respectiv 1 an. Diferenta aduce un cost de 6-9% pentru fiecare an, ceea ce inseamna 24-36% diferenta de cost, deci diferenta e absolut corecta si chiar in favoarea statului roman.
    Cat despre Raed Arafat, sa nu uitam ca atunci cand vine o salvare, i se datoreaza in cea mai mare masura: daca nu facea SMURD-ul, situatia sistemului de salvare ar fi fost similara cu ce vedeti in spitalele de stat, adica mureai asteptand …

    • bai mike(apuca-m-ai de spike)eficienta smurdului s-a vazut de cel putin 2 ori,cind niste tarani fara smurd au gasit niste oameni accidentati si cind niste pescari braconieri au fost mult mai propti decit infailibilul arafat;arabetele se pozeaza doar pa la televizii sa impresioneze imbecilii,ca in rest e tabula rasa(vezi de ce nu a putut sa-si ia doctoratul sa devina si el un dottore),asa ca pliscu mic si vezi unde a trimis harapu banii,ca la el nu au ramas.

      • si io vreau sa zic ceva . ce vrei sa zici cu :” daca nu facea SMURD-ul, situatia sistemului de salvare ar fi fost similara cu ce vedeti in spitalele de stat, adica mureai asteptand …” ??? adica acu nu mori la fel ? nu astepti la fel? ce legatura faci tu intre astea 2 …..ca nu am inteles ce-i cu smurd-ul asta ..asa laudat de tine ?

  4. ce vrei sa spui cu :” daca nu facea SMURD-ul, situatia sistemului de salvare ar fi fost similara cu ce vedeti in spitalele de stat, adica mureai asteptand …” adica amu ca i smurd-ul nu astepti sau nu mori ?!!!???

  5. Aveti macar idee de cate ori pe zi,cand se suna la 112,se spune:vreau sa vina doctorii,nu soldatii sa ma duca cu forta la spital unde stau pe holuri toata ziua si la sfarsit trebuie sa plec acasa cu un taxi?Si daca totusi ajunge smurd-ul apare un nou apel pentru aceeasi adresa si se trimite „salvarea” cu medic….si uite asa mai cheltuim niste bani „nenegociati”,dar platiti de „contribuabili”…

  6. Va mai amintiti?
    Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor: Prejudiciu de 5 milioane de euro… Insa, prejudiciul real se ridica la aproximativ 160 milioane de euro?
    “Comana Ctin(alaturi de Iorgu Ganea) era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
    Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
    De necrezut , directori plătiţi regeste de stat, garantaţi de privaţi(CLAUDIU DUMITRESCU,DOROBANTU VALENTIN, SECARA VASILE, SZENTES IOSEF, ETC.)
    Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
    Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private.
    Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
    De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”
    Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana(decedat intre timp), era în relaţii excelente cu DUMITRESCU CLAUDIU , director in Ministerul Transporturilor , cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor.
    Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana.
    Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara.
    In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
    Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
    Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori”

    PS:
    „Când vei constata că, în scopul de a produce, trebuie să obţii aprobarea de la acei care nu produc nimic, când vei observa cum banii se scurg spre cei care nu activează în bunuri, ci în favoruri, când vei înţelege că o mulţime de oameni se îmbogăţesc prin luare de mită şi influenţa lor e mai eficace decât munca lor, că legile nu te protejează contra lor, ci dimpotrivă, ei sunt cei care sunt protejaţi impotriva ta, când vei descoperi că este răsplătită corupţia iar onestitatea devine un sacrificiu de sine, atunci vei putea spune fără teamă de a greşi, că soarta societăţii în care trăieşti, este condamnată”

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger