AcasăDezvaluiriUltimele tunuri date de maharii de la CFR

Ultimele tunuri date de maharii de la CFR

In timp ce protectorul lor Relu Fenechiu recunoaste public ca ia in calcule  o condamnare a sa pentru fapte de coruptie, Valentin Dorobantu si George Micu continua sa dea nestingheriti noi tunuri financiare de proportii.

Astfel, managerii impusi de „baronul de Iasi” la conducerea CFR Calatori si CFR SA pun in aplicare ultimele stratageme prin care bugetele companiilor de stat pe care le conduc sunt indatorate la greu. In al cui beneficiu? Probabil vom afla in curand, mai ales ca anchetele cu privire la „jaful” de la CFR  avanseaza vijelios.

Companiile din subordinea CFR sunt falimentate voit de catre sefi

Cu zecile de milioane

„Sagetile” lui Relu Fenechiu par sa fi lucrat extrem de organizat la devalizarea companiilor de stat in fruntea carora au fost parasutati. Astfel, daca George Micu s-a axat pe vanzarea vagoanelor la fier vechi, Valentin Dorobantu s-a specializat in achizitionarea de… datorii. Unele de-a dreptul uriase, cum este si cazul celei cu care a impovarat CFR Calatori dupa afacerea „Motorina”. Astfel, Dorobantu a acordat pe banda rulanta nu mai putin de 11 contracte catre o firma de apartament, acceptand plata sumei de 683 milioane de lei pentru cantitatea de 11.500 tone de motorina. A platit constant pana la 595 de milioane, numai ca, pentru ca dedesubturile afacerii au rabufnit si se faceau presiuni pentru rezilierea contractelor, a gasit solutia salvatoare. Astfel ca, in loc sa  verifice cantitatea si, mai ales, calitatea combustibilului primit, managerul CFR Calatori nu a mai platit transa prevazuta in contract. Astfel ca partenerul privat, in loc sa fie luat la intrebari, are acum de recuperat, legal, suma de 88 milioane lei. Adica nu mai putin de 20 milioane de euro dintr-un foc!

Pregatirea de „maritis”

Schema indatorarilor masive se repeta, trasa la indigo, si la mai multe Regionale CFR din tara. Astfel, dupa cum sustin sursele noastre, numai la Brasov, remiza locala a fost „capatuita” de catre Dorobantu cu o datorie de aproximativ 10 milioane de euro. Si alte regionale, in special cele mai atractive, se afla intr-o situatie similara. Culmea, este vorba tocmai despre acele „bucati” din CFR despre care se spune ca managerii Micu si Dorobantu le-ar pregati pentru „maritis”. Cu operatorii privati, care, dupa ce au preluat cele mai profitabile rute, vor acum sa dea dea si un alt tun de proportii. Oricum, vom reveni cu amanunte despre intelegerea secreta prin care oamenii lui Fenechiu  incearca „privatizarea” paralela a CFR, separat de cea oficiala, anuntata chiar de catre premier ca o prioritate nationala a Guvernului pentru anul in curs.

author avatar
Catalin Tache
1.690 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger