AcasăNewsAsfaltul pus de italienii de la Collini Lavori pe autostrada Orastie-Sibiu se...

Asfaltul pus de italienii de la Collini Lavori pe autostrada Orastie-Sibiu se crapa dupa doua luni!

Semnalele lansate de ziarul National privind compania italiana de constructii Collini Lavori SpA, care prin aranjamente cu sefii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a obtinut la preturi sublicitate mai multe contracte de asfaltare in Romania, se adeveresc. Dupa doua luni de la inaugurarea cu mult fast a tronsonului 3 al autostrazii Orastie-Sibiu, in asfaltul turnat de firmele italienesti Salini Impregilo si Collini Lavori au aparut fisuri in masura sa puna in pericol traficul rutier.

Firma condusa de Paolo Capelli face lucrari de mantuiala, lasand in urma adevarate cratere

Ca atare, sefii CNDNR care au oferit contractul firmelor Salini Impregilo si Collini Lavori s-au vazut acum doua zile nevoiti sa inchida o banda de circulatie pe sensul Orastie-Sibiu. Culmea este ca acelasi tronson a mai fost inchis si in luna noiembrie, cand presa a semnalat aparitia fisurilor in asfalt la doar 10 zile de la darea in folosinta!

Paolo Capelli

Din pacate pentru soferii romani, practicile neconcurentiale ale constructorului Italian Collini Lavori SpA vor mai lasa urme si in asfaltul altor drumuri. Caci, gratie relatiilor speciale pe care patronii italieni le au cu sefii romani de la CNADNR, compania Collini Lavori a primit in noiembrie 2013 si contractul pentru realizarea centurii ocolitoare a municipiului Targu-Jiu. Aici, desi incaseaza 35 de milioane de euro pentru 20 km de simpla sosea, firma italieneasca Collini Lavori SpA a generat un intreg circuit pagubos pentru micii sub-antreprenori locali care incet, incet s-au vazut impinsi in faliment.

Mai exact, deoarece nu are capacitatea tehnica de a realiza soseaua de centura, firma Collini Lavori SpA a semnat un contract de asociere cu societatea C&I Euroconstruct Bucuresti. Evident, Collini Lavori avand calitatea de lider. In urma acestei asocieri, si firma bucuresteana C&I Euroconstruct Bucuresti a apelat la constructorii locali pentru a realiza centura.

Nadia State, fosta sefa a licitatiilor din CNADNR, s-a aliat cu italienii de la Collini si le furnizeaza contracte pe banda rulanta

Bucurosi ca au prins diverse contracte, micii constructori locali au tot prestat diverse lucrari, insa, la data scadentei, facturile nu le-au mai fost achitate. Nici macar atunci cand au cerut prin notificari legale platile ce li se cuveneau, micii constructori nu au primit vreun raspuns. Ca atare, conform presei locale, instantele de judecata au fost asaltate de nu mai putin de 12 cereri de executare silita in vederea recuperarii banilor datorati. Evident, in tot acest circ, responsabilul direct identificat a fost firma C&I Euroconstruct Bucuresti. Insa principala responsabilitate revine companiei italiene Collini Lavori care, in calitatea de lider al asocierii si castigator al licitatiei pentru realizarea soselei de centura a orasului Targu-Jiu, incaseaza direct banii de la CNADNR si apoi uita sa mai achite facturile micilor sub-contractori.

Falsuri si omisiuni pentru a castiga licitatiile CNADNR

Infiintata in Romania la finalul anului 2011, dupa ce firma-mama din Italia tocmai fusese anchetata de procurori pentru o frauda de 8 milioane de euro intr-un scandal de coruptie, sucursala Collini Lavori SpA Bucuresti a aplicat o strategie foarte agresiva. Fara experienta ceruta de obicei in lucrari similare executate pe teritoriul Romaniei, firma italieneasca a incheiat un parteneriat cu fosta sefa a Serviciului Licitatii din CNADNR, Nadia State, tocmai pentru a castiga licitatiile organizate de CNADNR. Astfel, intr-un mod inexplicabil, Collini Lavori SpA Bucuresti a reusit sa isi adjudece lucrarile in valoare de 13 milioane de euro pentru reabilitarea podului peste Dunare de la Giurgiu, desi initial oferta sa se clasa pe locul trei. De retinut este faptul ca, potrivit caietului de sarcini, firmelor participante li se solicita sa demonstreze ca au executat in ultimii 5 ani cel putin un pod sau un viaduct cu o deschidere mai mare de 60 metri. Desi a avut doar calitatea de subcontractor la lucrarea de realizare a viaductului de la Aciliu, de pe autostrada Sibiu-Orastie, compania Collini Lavori a sustinut ca l-a realizat integral, fiind considerata astfel calificata in procedura de licitatie. In realitate, viaductul a fost proiectat si construit de compania Salini Impregilo.

Si la licitatia privind realizarea soselei de centura a municipiului Targu-Jiu italienii de la Collini Lavori si-au exagerat capacitatile. Initial, au sustinut ca detin suficiente utilaje, precum si forta umana necesara pentru a construi singuri cei 20 de km de sosea. Mai mult, pentru a pune mana pe contract, au avansat si un pret de dumping, plasat chiar si sub evaluarile CNADNR. Imediat cum au fost declarati castigatori, cum nu aveau nici macar forta de munca (in anii 2012-2013 firma a avut maximum17 angajati) au incheiat un contract de asociere, asa cum am aratat mai sus, cu firma C&I Euroconstruct Bucuresti. Iar aceasta, la randul ei, a angajat alte firme, carora nu le-a mai achitat lucrarile.

author avatar
Andrei Coman
2.715 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger