AcasăOldCe faci daca ai luat teapa de Black Friday

Ce faci daca ai luat teapa de Black Friday

Cumparatorii nemultumiti pot returna produsele in zece zile de la livrare, pe cheltuiala lor

Daca ai cumparat un produs prin intermediul unui magazin online, iar cand a fost livrat ai constatat ca nu este produsul dorit, trebuie sa stii ca ai o serie de drepturi si poti sa-ti recuperezi banii sau sa schimbi produsul cu altul.

Cumparatorii nemultumiti pot returna produsele in zece zile de la livrare, pe cheltuiala lor

Specialistii Info Cons prezinta o serie de informatii utile pentru cei care au efectuat cumparaturi (sau o vor face in weekend) de Black Friday. Astfel, e bine sa stii ca ai dreptul sa te razgandesti in termen de zece zile lucratoare din momentul livrarii si sa iti primesti banii inapoi, fara sa explici de ce te-ai razgandit si fara sa fii obligat la penalitati. In schimb, trebuie sa-ti asumi costurile directe efectuate cu returnarea produsului. In cazul in care comerciantul nu-ti  transmite in scris pana la data livrarii toate informatiile necesare, perioada se poate prelungi pana la 90 de zile. Atunci cand cumperi de la magazine online, ai aceleasi drepturi privind garantia, ca si atunci cand cumperi dintr-un magazin obisnuit. Atunci cand cumperi online, perioada de livrare nu poate fi mai lunga de 30 de zile.

Drepturi

Poti beneficia de repararea sau inlocuirea produsului, la alegerea ta, cu exceptia cazului in care costurile legate de masura aleasa sunt mult mai mari decat costurile pentru cealalta masura – de exemplu, tu alegi inlocuirea, dar costurile acesteia sunt mai mari decat cele pentru reparatie. Toate costurile legate de reparatie sau inlocuire sunt suportate de catre vanzator. Important! Asigura-te mereu ca etichetele si sigiliile aplicate de fabricant raman intacte. Vanzatorul poate refuza sa ia masurile reparatorii pentru produsele desigilate. Ai dreptul la o reducere corespunzatoare a pretului sau poti chiar renunta la produs, in cazul in care:

– nu beneficiezi de repararea sau inlocuirea lui;

– vanzatorul nu a reusit sa remedieze defectul intr-un timp rezonabil;

– remedierea defectului este in dezavantajul tau.

Sfaturi

Pentru a evita neplacerile ulterioare cumparaturilor:

– pastreaza intotdeauna bonul fiscal sau factura. Acestea dovedesc data si locul achizitionarii produsului;

– pastreaza si copii ale tuturor documentelor primite de la comerciant, originalele se pot pierde;

– verifica daca durata reparatiei este trecuta in garantie.

Nu uita! Cere bonul fiscal! Ia atitudine! Daca vrei sa faci o sesizare suna la 021 9551 sau trimite un mail pe reclamatii@protectia-consumatorilor.ro!

author avatar
Arpad Dobre
306 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger