AcasăOldCum stabilim pretul corect al unei masini second-hand

Cum stabilim pretul corect al unei masini second-hand

Masinile germane cu motor diesel au o valoare de revanzare mai mare

Peste 200.000 de masini second-hand isi schimba proprietarul in fiecare an in Romania, iar jumatate dintre ele sunt scoase la vanzare cu preturi de sub 5.000 de euro. Stabilirea unui pret corect este esentiala si exista o serie de factori care influenteaza pozitiv sau negativ oferta finala.

Masinile germane cu motor diesel au o valoare de revanzare mai mare

Cel mai important element in stabilirea pretului masinii second-hand tine de faptul ca valoarea unei masini noi scade din momentul in care a fost achizitionata. Conform unei analize efectuate de expertii Autovit.ro, din clipa in care s-au parcurs primii kilometri nu mai vorbim de o masina noua, iar in primul an deprecierea este cea mai mare, intre 15% si 30%. Valoarea scade cu 10-15% pe an, astfel ca multe masini pot ajunge in trei ani sa valoreze jumatate fata de pretul „de nou”.

Mari diferente in doar cativa ani

Scaderea valorii continua si, dupa sase-sapte ani, atovehiculul valoreaza de trei ori mai putin decat la inceput, iar pretul unei masini mai vechi de zece ani este de sase ori mai mic fata de cel initial. Concret, la o masina de volum de 13-15 ani vechime, care valoreaza aproximativ 2.000 de euro, valoarea scade cu 150-200 euro/an.

Masinile germane, avantajate

Studiul arata ca  valoarea modelelor care se vand bine scade mai putin: masini de volum in stare foarte buna, SUV-uri de oras, masini premium germane de doar cativa ani vechime. Pe de alta parte, scaderile sunt abrupte la limuzinele premium, la masini de nisa vechi pentru care piesele se gasesc greu, dar si la marci care au suferit la partea de imagine sau au un renume negativ pe partea de fiabilitate (Toyota, GM etc.). Pe de alta parte, masinile diesel isi pastreaza mai bine valoarea dupa cativa ani, deoarece consumul este mai mic decat la cele cu benzina si asta se simte in costuri.

Atentie la kilometraj, culoare si proprietari

Conteaza foarte mult si rulajul: daca o valoare de 10.000-15.000 km/an este normala, rata deprecierii va fi mare in cazul in care se depasesc 25.000 – 30.000 km/an sau mai mult. Depunctate la revanzare sunt si masinile care au fost folosite la taximetrie, multe putand avea usor peste 300.000 km in cinci ani. Un factor important este si numarul de proprietari pe care l-a avut masina. Daca, spre exemplu, in sase-sapte ani a schimbat trei-patru proprietari este posibil sa fi existat probleme la autoturism sau sa varieze modul in care acesta a fost ingrijit. Sunt dezavantajate si masinile in culori neobisnuite, tipatoare, iar daca este vorba de masini de volum, sumele pierdute de proprietar pot fi si de cateva mii de euro. In final, proprietarul trebuie sa aiba o marja de negociere de pana la 1.000 de euro, sau chiar 2.000 de euro, daca are o masina mai scumpa. Daca vanzarea intarzie este evident ca pretul e  prea mare si trebuie redus.

 

author avatar
Arpad Dobre
1.379 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger