AcasăNewsCopilotul Germanwings a prabusit intentionat avionul Airbus A320!

Copilotul Germanwings a prabusit intentionat avionul Airbus A320!

Procurorul general al Marsiliiei, Brice Robin, a facut, ieri, dezvaluiri socante cu privire la cauzele tragediei din Alpii Francezi, dupa ce au fost interpretate informatiile uneia din cele doua cutii negre ale avionului.

Andreas Lubitz a coborat voluntar avionul pentru a percuta cu 700 km/h masivul muntos Estrop

Inregistrarea sonora a ultimelor 30 de minute din cabina avionului releva ca Andreas Lubitz, copilotul, se afla la comanda in timp ce Airbus-ul A 320 a percutat masivul Estrop, intre Digne-les-Bains si Barcelonnette. Comandantul de bord se afla in afara cockpit-ului. Singur in cabina, copilotul a actionat comenzile pentru a cobori aparatul. La un moment dat ”se aude cum comandantul cere copilotului sa preia comanda avionului”, pentru, probabil ”necesitati naturale”, a declarat Brice Robin. Urmeaza apoi zgomotul unei usi care se inchide. ”Atunci, copilotul a fost singurul care a manipulat butoanele flight monitoring system pentru a actiona coborarea aparatului”, a continuat procurorul, precizand: ”Actiunea nu a putut fi decat voluntara”. Ulterior, mai multe apeluri ale comandantului, aflat in exteriorul cabinei, au fost inregistrate, dar copilotul nu a raspuns. Intre timp, A320 a coborat de la 12.000 de metri la 2000 de metri, inaltimea muntelui de care urma sa se izbeasca. Alarmele s-au declansat pentru a semnala echipajului proximitatea solului. ”Se auzeau lovituri in usa, in incercarea de a o deschide. Robin a mai precizat ca aparatele au inregistrat si strigate provenind din randurile pasagerilor. ”Se auzea zgomotul unei respiratii umane in interioul cabinei, pana la impactul final”,  a precizat procurorul, ceea ce indica ca Andreas Lubitz  era in viata in timpul coborarii avionului, pana sa percuteze masivul muntos cu 700 km/h.

O actiune voluntara de distrugere a avionului

”Niciun mesaj de pericol sau de urgenta nu a fost primit de controlorii aerieni si niciun raspuns nu a fost dat tuturor apelurilor diferitilor controlori aerieni. Interpretarea cea mai plauzibila este ca Lubitz, prin abtinere voluntara, a refuzat sa deschida usa cabinei comandantului si a actionat butonul care comanda pierderea de altitudine”, a urmat Brice Robin. Aceasta atitudine, ”poate sa fie analizata ca o dorinta de distrugere a avionului”. Pentru moment, este imposibil de a se pronunta asupra motivelor comportamentului copilotului. Dar eventualitatea unei dorinte de sinucidere este ”o intrebare legitima”, a spus Robin. Procurorul a adaugat ca, in acest stadiu al anchetei, ”niciun element nu pledeaza in favoarea unui atentat terorist”, noteaza Le Monde. Dupa atentatele din 11 septembrie 2001, usile cabinelor avioanelor sunt cvasiblindate pentru a evita accesul intrusilor.

Andreas Lubitz avea 630 de ore de zbor

In varsta de 28 de ani, copilotul Germanwings locuia in Montabaur (Renania Palatinat) si era, potrivit lui Brice Robin, evident  mult mai putin experimentat decat comandantul, care avea peste 6.000 de ore de zbor. Dupa ce si-a indeplinit formarea in 2008, Lubitz s-a angajat in septembrie 2013, copilot pe Airbus A 320 si avea 630 de ore de zbor. LSC Westerwald, clubul de planorism unde activa Lubitz, a publicat un mesaj de condoleante: ”Andreas a devenit membru al clubului pentru a-si indeplini visul de a zbura. Si-a indeplinit visul, pe care l-a platit cu viata”.

Patronul Lufthansa, ”socat” de actul voluntar al copilotului

Patronul Lufthansa, Carsten Spohr, s-a declarat ”socat” de gestul lui Lubitz. ”Am aflat aceste lucruri cu groaza, suntem toti bulversati si ingrijorati. Aceste revelatii sunt incredibile”, a declarat, ieri, acesta. ”Este cel mai grav eveniment din istoria companiei noastre, dar repet, avem incredere in pilotii nostri”. Spohr a declarat ca testele psihologice sunt efectuate regulat la Lufthansa iar o vizita medicala este obligatorie pentru toti pilotii.

author avatar
Tudor Borcea
979 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger