AcasăNewsCum ii spoliaza statul roman pe soferi pentru o firma de apartament

Cum ii spoliaza statul roman pe soferi pentru o firma de apartament

Mai lesne le-ar fi guvernantilor sa scoata de sub tipar noile manuale pentru bietii scolari, decat sa publice un eventual catalog al taxelor, impozitelor si amenzilor inventate pentru a spolia veniturile si asa penibil de mici ale romanilor de rand.

 

Iar printre toate aceste zeci de biruri legale, de departe cele mai hulite sunt cele incasate pentru infrastructura rutiera din tara noastra. Care or fi ea sublima, dar lipseste cu desavarsire. Asa ca, anual, zeci de mii de soferi romani suduie cu necaz atunci cand trebuie sa plateasca amenzile pentru „rovinieta”, desi multi dintre ei se jura ca aparatura este smenuita pentru a inregistra defectuos situatia reala de pe drumurile patriei. Insa culmea este ca, dupa ce au platit amenda din procesul verbal, oamenii s-au trezit ca sunt executati silit, chiar si dupa trei-patru ani, pentru plata unei a doua „taxe de smecherie”, pentru comiterea aceleiasi „infractiuni”. Plus ca trebuie sa plateasca sute de lei fiecare, consultanta pentru un birou de executori judecatoresti caruia CNADNR  i-a pus mana in cap.

„Bonus” de 28 de euro

Procesul verbal din 2011

 

Somatia din 2014 prin care se cere de trei ori suma rovinietei pe un an

In ultima vreme s-au inmultit simtitor plangerile depuse de catre romani impotriva modalitatii prin care sunt obligati sa achite amenzile primite pentru ca, dupa cum sustine CNADNR, au fost depistati pe sosele fara obligatoria rovinieta. Iar cazul concret al unui bucurestean „haituit” de peste trei ani de zile si obligat sa plateasca „amenda la amenda” pentru o minora eroare este relevant pentru aceasta veritabila operatiune a CNADNR, care se comporta aidoma camatarilor care isi executa victimele fara nicio mila. Extrem de important este insa sa specificam de la bun inceput ca, dupa cum sustin chiar surse din cadrul CNADNR, ar fi vorba despre peste 50.000 de dosare asemanatoare anual. Deci, pe 06.07.2011, un sofer bucurestean a fost depistat fara rovinieta si, fara prea multe comentarii, a platit amenda primita. Care este de 250 de lei sau 125 de lei daca se plateste in termen de 15 zile. A platit suma minima, insa, dupa mai bine de trei ani, s-a trezit cu o somatie de executare silita. Si asta pentru ca nu a mai observat ca, undeva in josul procesului verbal din 2011, scria ca este obligat  „sa achite, in lei, pe langa amenda contraventionala stabilita prin PVCC nr.(…), si contravaloarea tarifului de despagubire(…), in valoare de 28.00 EURO”.

Fara cale de atac!

Victima CNADNR dezvaluie ca, fara a fi macar vreodata citat sau a i se cere vreo explicatie sau prezentarea de dovezi, s-a trezit dupa mai mult de trei ani ca Judecatoria Sectorului 3 „a admis cererea formulata de petentul BEJA Leanca si Magureanu, la solicitarea creditoarei Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania”, incuvintand astfel executarea silita a debitorului, pentru creanta in suma de 28 de euro. Interesant este nu doar ca aceasta decizie este una „fara cale de atac”, dar si ca astfel, totodata, se autorizeaza si recuperarea „cheltuielilor de executare silita”. Si uite asa, dupa ce a platit si cei 28 de euro, bietul sofer, ca alte zeci de mii de conducatori auto anual, s-a trezit ca nu scapa de calvarul datoriilor. Pentru ca o somatie primita din partea Biroului Executorilor Judecatoresti Asociati Leanca si Magureanu, avand sediu intr-un apartament de bloc din sectorul 3, il instiinta ca mai trebuie sa achite inca 359,80 lei (adica de trei ori si ceva mai mult ca suma pentru care s-au declansat procedurile de executare!). Defalcati astfel: „ 20,00 lei ­– taxa timbru executare; 100,00 lei – cheltuieli necesare desfasurarii executarii silite; 5,00 lei – inregistrare dosar in forma electronica; 9,80 lei – cheltuieli transmitere cu posta acte de procedura; 200,00 lei – consultanta intocmire dosar executare silita; 10,00 lei – formare dosar si 15,00 lei – onorariu executor judecatoresc”. Deci, desi onorariul este de doar 15 lei, partenerii de la bloc ai CNADNR, care are propriul aparat juridic platit pe bani grei de la buget tocmai pentru astfel de activitati, incaseaza la fiecare caz 200 de lei pentru consultanta acordata. Basca alti 100 de lei pentru alte „cheltuieli necesare”. Iar daca este sa luam de bune informatiile privind numarul urias  de astfel de dosare (peste 50.000) predate de catre CNADNR, suma totala a „consultantei” este una de-a dreptul impresionanta.

Somatie de o zi!

Calvarul soferilor pare insa sa nu se sfarseasca nici macar aici, „victima” primind o somatie prin care i se pune in vedere ca „in conformitate cu dispozitiile C.pr.civ., in termen de 1 zi de la primirea sau lasarea acesteia la domiciliu dumneavoastra, sa va conformati dispozitivului titlului executoriu”. Deci, chiar daca esti in concediu sau plecat din tara, executorii pot spune ca ti-au lasat la domiciliu somatia, fara niciun fel de confirmare de primire, si, daca nu platesti intr-o zi, intri iar in hora unor noi amenzi. Deocamdata, in urma depunerii mai multor plangeri, se verifica acum conditiile in care a facut conducerea CNADNR acest contract de consultanta atat de banos pentru unii si de pagubos pentru altii…

[poll id=”845″]

author avatar
Toni Matei
2.911 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger