AcasăNewsDespre anvelopele de iarna cat este adevar si cat e mit

Despre anvelopele de iarna cat este adevar si cat e mit

Ca in orice domeniu exista o multime de preconceptii despre anvelopele de iarna. Acum, in plina iarna calendaristica, v-am pregatit o scurta lista cu cele mai cunoscute opinii eronate din domeniu.

Mitul 1:Folosirea anvelopelor de iarna este necesara doar pe carosabil cu gheata sau zapada

Realitatea: Pneurile all seasons sau de iarna trebuie folosite de indata ce temperatura scade sub pragulde 7 grade Celsius. Motivul este unul cat se poate de simplu, la temperaturi scazute anvelopele de vara se intaresc si aderenta lor chiar pe un asfalt uscat este foarte mica in timp ce creste riscul unor accidente soldate deseori cu tragedii. Prin continutul de siliciu mai mare din compozitie o anvelopa de iarna ramane mult mai moale, mai flexibila si implicit mai aderenta chiar si la temperaturi extreme.

Mitul 2: Pretul unei anvelope de iarna este mai mare decat al uneia de vara

Realitatea: Diferenta dintre pretul anvelopei de iarna si al celei de vara este aproape nula. Diferenta de pret poate consta in inflatia economiei, daca de exemplu primavara cinva isi cumpara anvelope de vara, de exemplu dimensiunea 225 45 r17 peste 5-6 luni de zile pretul uneia de iarna poate fi mai mare decat cel din primavara. Daca insa se compara in acelasi moment preturile unor anvelope 225 45 r17 de vara si respectiv de iarna se vor observa diferenta neglijabile.

Mitul 3: Performantele pneurilor nu sunt in concordanta cu adancimea benzii de rulare

Realitatea: Chiar daca adancimea benzii de rulare nu este singura care conteaza totusi aceasta are un foarte important rol. In cazul anvelopelor de iarna reprezentantii magazinului de anvelope online www.vanzarianvelope.net recomanda ca adancimea minima a profilului sa fie de 4 mm, iar pentru cele de vara profilul poate sa scada pana la 3 mm. Cand se atinge acest prag este impetuos necesar schimbul de cauciucuri. Pentru nerespectarea acestor norme de siguranta soferii pot primi amenda din partea politistilor. Acest lucru e general valabil, indifferent ca e vorba de anvelope 225 45 r17 ori de unele cu dimensiunea de 165/75 r13.

Mitul 4: Daca puntea de tractiune e echipata cu anvelope de iarna e deajuns

Realitatea: Pe langa faptul ca in Romania, dar si in cele mai multe dintre tarile din Europa, exista o lege care prevede obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna pe toate rotile, necesitatea cauciucurilor de iarna pe toate cele 4 roti ale unei masini e data de nevoia de aderenta maxim posibila. Daca o masina cu tractiune fata echipata cu cauciucuri 225 45 r17, cum sunt multe masini din Romania, are pe spate cauciucuri 225 45 r17 de vara atunci soferul acesteia se afla in permanent pericol de a pierde spatele masini, de a derapa in curbe sau la o franare mai brusca. Nu e obligatoriu, dar e de preferat ca pneurile sa fie montate pe masina in acelasi timp, fie ca sunt de vara sau de iarna. Se ajunge in acest fel la uzura uniforma si va creste astfel durata de viata a acestora.

Cateva aspecte care merita cunoscute de catre oricare dintre soferi sunt redate in cele ce urmeaza:

– Cauciucurile de iarna trebuie sa aiba o presiune cu 0.2 bar mai mare fata de cele de vara. Presiunea din anvelope trebuie verificata lunar.

– Distanta de franare a unei masini neechipate corespunzatoar poate creste cu pana la 50%.

– La depunerea prime zapezi pe drum fiti mult mai atent decat in mod normal pentru a observa comprtamentul propriei masini. Cum franeaza, cum vireaza, cum copiaza drumul sunt cateva dintre cele mai importante aspect ce trebuie stiute pentru o calatorie placuta.

– Spalati masina si anvelopele mai des decat o faceti vara intrucat sarea de pe carosabil rugineste tabla si imbatraneste cauciucurile.

author avatar
Ziarul National
Aceasta sectiune stabileste termenii legali si conditiile in care puteti utiliza site-ul
1.171 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger