AcasăOldDupa doi ani de asteptare, “Legea Udrea” porneste apocalipsa reclamelor stradale!

Dupa doi ani de asteptare, “Legea Udrea” porneste apocalipsa reclamelor stradale!

Cunoscuta in industria de publicitate drept „Legea Udrea”, dupa ce a fost amanata timp de doi ani, noua Lege a Publicitatii Stradale ar trebui sa intre in vigoare incepand cu luna noiembrie. Legea vizeaza identificarea, sanctionarea si aducerea in legalitate a publicitatii stradale.

Pentru ca toti furnizorii sa intre in legalitate dupa noile reglementari specialistii estimeaza ca ar putea sa mai treaca luni, daca nu chiar peste un an. Simpla amanare a aplicarii noilor conditii, fara a urmari obiectivele intermediare de intrare in legalitate, nu va convinge niciun proprietar de panouri sa dea jos structurile devenite ilegale, desi li s-au acordat deja doi ani pentru ca fiecare furnizor sa isi faca singur curatenie in propria ograda!

Intr-o piata de media cu mult in scadere comparativ cu anii in care au fost ridicate panourile mai mult sau mai putin reglementate, este usor de imaginat de ce jucatorii in publicitatea stradala nu vor “reusi” prea curand sa intre in legalitate. O alternativa viabila ar fi aceea de marcare a panourilor cu probleme si afisarea unui calendar de urmarire a operatiunilor de dezafectare a acestora, concomitent cu sanctionarea celor care nu urmaresc acest calendar de intrare in conditiile noilor reglementari.

Legea Udrea va lovi puternic in furnizorii de publicitate outdoor

Nu stim cu exactitate cand si mai ales cum va intra in vigoare noua lege a publicitatii stradale. Fara obiective, termene limita, dublate de sanctiuni in cazul incalcarii acestora, e clar ca bugetele care ar trebui alocate pentru demolarea panourilor, de, poate, milioane de euro, nu vor fi alocate de furnizori.

Proprietarii de retele vor face exact ceea ce nu vrea legea. Se vor mai tocmi. Cu cine? Cu primariile, cu politicienii … cu toata lumea care  va pune in aplicare sanctiunile legii. La ce costuri vor ajunge „negocierile”, este greu de imaginat.
Actorii politici vor fi decisivi in luarea unei decizii. Cert este ca intreaga operatiune de intrare in legalitate a publicitatii stradale va costa milioane de euro. Nimeni nu stie nici cate panouri s-au dat jos sau daca a fost urmarite si atinse niste obiective propuse.

Este de presupus ca exista companii cu mii de panouri care vor deveni „ilegale”, iar cheltuielile de respectare a conditiilor legii sunt de sute de mii de euro sau chiar peste jumatate de milion de euro pentru marii actori din piata. Cine va face acest lucru fara o presiune serioasa, legala?

Specialistii estimeaza la 60%-70% din intreaga piata volumul de panouri cu „probleme”. Odata cu intrarea in vigoare a reglementarilor noii legi,  ar trebui sa asistam la actiuni de „demolare”, acolo unde situatia o impune. Insa analistii din domeniu sunt siguri: nici cei mai importanti jucatori din piata nu au facut curatenie in propriile retele si nici nu par prea bucurosi ca ar trebui sa se ocupe de acest deziderat legal.

Un specialist din piata a dezvaluit ca se pot demola astfel de panouri si gratuit, de catre firmele ce preiau in contul demolarii, metalul aferent. Indiferent ca au demolat panouri tip unipol, backlit sau bilboard, nu numai ca au avut costuri zero la demolare, dar au si incasat si ceva bani pentru fierul vechi.

Culmea, asta s-a reusit indiferent de locul unde s-a produs demolarea – la Constanta, Calarasi sau pe DN-uri. Tot ce a trebuit sa faca firma a fost sa contacteze companiile  specializate in colectarea de fier vechi si sa negocieze un pret care sa includa demolarea si transportul.

Alte voci din piata spun ca marile costuri invocate, aferente demolarii panourilor ilegale, reprezinta doar un motiv, pentru ca proprietarii de panouri doresc, in realitate, sa isi pastreze in continuare aceleasi retele, locatii si amplasamente ilegale care le-au adus bani frumosi. Pana acum. Furnizorii de astfel panouri pur si simplu nu vor sa accepte sa le demoleze si sa respecte conditiile aplicarii noii legi ce reglementeaza publicitatea outdoor.

author avatar
Catalin Dumitrescu
966 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger